בתי מלון

בתי מלון – לעשות את הבחירה הנכונה

בתי מלון

מי לא חולם על נופש בבית מלון, על ארוחת בוקר עשירה, על מקלחת מפנקת ועל באטלרים שסוחבים עבורכם את המזוודות? הבעיה היא שהחלום הזה במקרים רבים מתנפץ על קרקע המציאות והחופשה הופכת לסיוט. אז איך מבטיחים חופשה מהנה? ממשיכים לקרוא את הטיפים שלנו על בתי מלון ומזמינים בית מלון מהסרטים.

לפניכם מדריך שיעזור לכם לבחור את המלון הנכון עבורכם, לחשב את העלות לעומת התועלת, להבין מה ההבדלים בין הכוכבים השונים ובעיקר- לצאת לחופשה בראש שקט. וכמובן שבמקרה הזה אין הבדל בין בתי מלון בארץ לבתי מלון בחו”ל.

איך לבחור את המלון הנכון עבורכם?

זאת אולי שאלת מיליון הדולר כי לכל אחד מאיתנו דרישות ייחודיות. למשל, יש מי שמחפש מקום קרוב לים (כדי לעשות בטן-גב), יש מי שמחפש מלון לפארק (כדי לעשות ג’וגינג כל בוקר) ויש מי שישמח למלון במרכז העיר (בגלל השופינג כמובן).

לכן, כאשר באים לחשב את העלות לעומת התועלת יש לקחת בחשבון אלמנטים שונים. למשל, המרחק לאטרקציות הרצויות והמחיר של הנסיעה אליהן (בתחבורה ציבורית, מונית וכו’). וכאן כמובן המקום להבין מה באמת עומד מאחורי הדירוג של בתי המלון

מה ההבדלים בין הכוכבים השונים בדירוג בתי מלון?

חשוב לזכור שדירוג באמצעות כוכבים (מ-1 עד 5) אינו הדירוג היחידי של מלונות (למרות שהוא הנפוץ ביותר) ויש דירוגים נוספים: דירוג באותיות מ-A (הטוב ביותר) ועד )Fהגרוע), ביהלומים ואפילו במילים – מה שאומר שקשה מאוד לדעת מראש מה מחכה לכם במלון שלכם וכדאי להסתמך על המלצות.

עם זאת, ברוב המלונות עושים שימוש בדירוג הכוכבים אבל הם לא אחידים. המשמעות היא שתנאים מסוימים שמוגדרים כמצוינים במלון מסוים אינם כאלה באחר וכמובן גם להיפך. בגדול, דירוג ע”פ כוכבים נעשה ע”י התאחדות המלונות האירופאית הוטלסטאר החל מ-2010. הדירוג כולל 270 קריטריונים, כך שכנראה לא נצליח לכסות כאן את כולם

אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר לבחור מלון היא כאמור להתבסס על המלצות. ואנחנו לא היחידים שטוענים זאת. מלונאים רבים בארץ מתנגדים לדירוג ע”פ כוכבים מסיבות שונות. עוד לא החלטנו אם הם צודקים או לא, אז החלטנו לצאת לחופשה כדי לנקות את הראש. שתהיה לנו ולכם חופשה מהנה.