השוואת בתי מלון

השוואת בתי מלון , מהי הדרך המומלצת ביותר

כולנו רוצים להיות בטוחים שנקבל בדיוק את המוצר שהזמנו ובתי מלון אינם יוצאי דופן. אבל תחום המלונאות שונה וקצת מאתגר. הסיבה לכך היא שאין תקן אחד ל השוואת בתי מלון , כך שהאחריות ברוב המקרים נופלת עליכם.

מה בכל זאת אפשר לעשות? המשיכו לקרוא וקבלו טיפים שיעזרו לכם בסוגיה של השוואת מלונות, כך שתתחילו את החופשה בראש כמה שיותר שקט. וספוילר מאיתנו – בישראל כמו בישראל צפו להפתעות

איך משווים בתי מלון?

לרוב משווים בתי מלון לפי האיכות שלהם ולוקחים בחשבון פרמטרים שונים כמו: איכות שירותי המזון, נוחות ההגעה למקום, מיקום בית המלון ואפילו איכות צוות הבידור, איכות הספא, חדר הכושר והבריכה במידה ויש כאלה.

הבעיה היא שיש כמה תקנים של דירוגי בתי מלון. הידוע מכולם הוא דירוג באמצעות כוכבים (ומיד נפרט), אבל חשוב לדעת שיש דירוגים נוספים. למשל: דירוג של יהלומים, דירוג במילים שנע מ”לא מספק” ועד “משביע רצון” ואפילו דירוג באותיות לטיניות מ-F ועד A

השוואת בתי מלון באמצעות כוכבים

כאמור, הדירוג הנפוץ מכולם הוא דירוג באמצעות כוכבים אבל גם הוא בעייתי. הוא אמנם כולל 270 קריטריונים שונים ומחייב את המלונות שמשתייכים ל- הוטלסטאר (התאחדות המלונות האירופית), אבל הוא לא חף מביקורת.

המכשול העיקרי הוא העובדה שהשוואת בתי מלון במסגרת דירוג הכוכבים אינה אחידה. כלומר, תנאי אירוח במלון כלשהו שזכו לדירוג מסוים עשויים לקבל דירוג שונה במלון אחר. וזה לא הכל כי אצלנו כמובן העניינים מסתבכים עוד יותר

השוואת בתי מלון בישראל

בישראל אמנם היה נהוג עד שנות ה-90 לדרג בתי מלון באמצעות כוכבים, אבל הדירוג הופסק בשל קשיים שונים. עם זאת בשטח המשיך להתבצע דירוג לא רשמי באמצעות כוכבים ע”י סוכני נסיעות, רשויות שונות ואפילו בתי המלון עצמם, אך הקריטריונים לכך מעולם לא נוסחו בצורה מסודרת ודירוג זה נאסר רשמית.

בשנת 2012 אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת תקנות להשוואת מלונות בארץ ע”פ 267 קריטריונים, זאת לפי מודל הכוכבים של הוטלסטאר. ב-2014 אף נערך מכרז לביצוע דירוג זה, אך בתי המלון מתנגדים לכך בטענה שהוא מיותר ושכיום הדירוג נקבע בפועל ע”י האורחים. אז איך יודעים מה רמת המלון המיועד? מזמינים נופש דרך חברת תיירות וסומכים עליהם.