השכרת רכב בחו"ל

השכרת רכב בחו”ל – איך עושים זאת

רובנו חולמים על רוד טריפ במדינה זרה, רוצים להרגיש שהרוח מלטפת לנו את הפנים, מקווים לגלות יעדים שאף אחד לא שמע עליהם ובעיקר – רוצים להכיר מקום חדש לעומק ולחזור עם חוויות שאין לאחרים. השכרת רכב בחו”ל תאפשר לכם להגשים את המשאלה ולהפוך אותה למציאות, אבל יש כמה אלמנטים שחשוב לקחת בחשבון.

למשל, שיש מדינות שבהם נדרש גיל מינימלי כדי לשכור רכב, שתצטרכו לעשות ביטוח רכב מורחב, להציג רישיון נהיגה בינלאומי (ולעיתים אפילו מקומי) ועוד. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות כל מה שרציתם לדעת על השכרת רכב בחו”ל

השכרת רכב בחו”ל

הדבר הכי מהותי שיש לדעת לפני שחושבים על השכרת רכב הוא לצערנו קצת מביך – מיקום ההגה. במדינות כמו בריטניה, הודו, קפריסין ויוון הנהיגה נעשית בצד שמאל של הכביש, כך שיש לקחת בחשבון שבמקרי חירום האינסטינקט הישראלי יפעל הפוך מהמקובל בשטח.

בנוסף, יש כמובן לחשוב על כל הביטוחים השונים (ביטוח צד ג’, ביטוח של נהג צעיר/מבוגר וכו’) ולא לקחת סיכון. אמנם אולי תשלמו יותר על הרחבת הפוליסה, אבל תהיו בצד הנכון של המשוואה במידת הצורך.

עניין נוסף שיש לשים אליו דגש הוא אפשרות להחזרת הרכב ביעד אחר מיעד ההשכרה. בחברות רבות של השכרת רכב לוקחים תוספת תשלום על שירות זה, כך שאתם די מחויבים לעשות טיול מעגלי. אם זה מתאים – אנחנו ממליצים לעשות שימוש בתחבורה ציבורית מקומית.

ונושא חשוב נוסף שיש לשים אליו לב- אפשרות למעבר בין מדינות עם הרכב השכור. לעיתים תצטרכו להרחיב את פוליסת הביטוח לשם כך, אבל יש מדינות שבהן זה כלל לא אפשרי. למשל, לעבור ברכב מקפריסין היוונית לקפריסין התורכית.

וכמובן – במועד ההשכרה יש לוודא שקיבלתם בדיוק את הרכב שהזמנתם ולצלם אותו מכל הכיוונים. חלילה במקרה של תביעת ביטוח (לטובתכם או לרעתכם) תיאלצו להוכיח נזק או להראות שלא אתם האחראים לבעיה.

והמלצה שלנו לסיום – לא להתחכם. אמנם לכולנו יש רישיון נהיגה, אבל בחו”ל יש להתנהג בהתאם. ולא, אנחנו לא מדברים רק על ציות לחוקי התנועה אלא על הרחבות שנדרשות בשטח. למשל, מדבקה לכבישי אגרה, צמיגי שלג ועוד. נסיעה טובה ובטוחה.