טיול לדרום אמריקה

טיול לדרום אמריקה – לכל רגע בחיים

אם גם אתם חושבים ש טיול לדרום אמריקה הוא יעד של תרמילאים בטיול של אחרי צבא, אתם לצערנו טועים ומטעים כי דרום אמריקה היא הרבה יותר מזה. אנחנו מזמינים אתכם לטיול לדרום אמריקה שישבור לכם כמה מיתוסים. אז מוכנים? הדקו חגורות כי אנחנו ממריאים

איך לתכנן טיול לדרום אמריקה? 

טיול אידיאלי לדרום אמריקה הוא טיול שמותאם לדרישות הספציפיות שלכם מבחינת תקציב, זמן, העדפות אישיות, סגנון טיול מועדף (טרקים, טיול מאורגן, טיול קרנבלים, טיול אורבני ועוד),  אבל ככלל יש שתי אפשרויות. שתיהן אגב זכו לכינוי “שביל החומוס” הודות לפופולריות שלהן בקרב מטיילים ישראלים:

  • גל עולה – טיול שמתחיל בדרום (ארגנטינה-ברזיל) ועולה צפונה (בוליביה, פרו, אקוודור וקולומביה עם אופציה להארכה למקסיקו) ומתאים בעיקר למטיילים בחודשים נובמבר-אפריל. היעד האולטימטיבי בגל זה הוא מפלי האיגאווסו שנחלקים בין ארגנטינה לברזיל
  • גל יורד – טיול שמתחיל בצפון (קולומביה) ויורד דרומה ומתאים בעיקר למטיילים בחודשים אפריל-אוגוסט. היעד האולטימטיבי בגל זה הוא קרטחנה, עיר נמל קולומביאנית שפשוט אסור לכם לפספס.

מה צריך לקחת בחשבון שטסים לדרום אמריקה?

בראש ובראשונה לפני טיול לדרום אמריקה יש לחשוב על מזג האוויר, מה שמשפיע על סוג הגל (עולה או יורד) ועל אופי הטיול. חשוב לכן להצטייד בפריטים שיכולים לשמש אתכם במגוון של מצבים, זאת מתוך הנחה שאתם הולכים לעשות הרבה שופינג וליהנות מהמחירים הזולים.

כמו כן, יש לבצע מראש חיסונים מתאימים לפי דרישות משרד הבריאות ולא לקחת סיכונים מיותרים (למשל לשתות רק מים מינרליים מבקבוקים סגורים). בכל מקרה של התלבטות או שאלה – אנא פנו למרפאות מטיילים וזכרו את כלל הברזל: “אם יש ספק – אין ספק”.

אלמנט נוסף שיש לחשוב עליו הוא הגובה. יעדים רבים בטיול שלכם לדרום אמריקה נמצאים בגבהים שלא מוכרים לנו (2500 מטר מעל פני הים ויותר מכך), כך שמומלץ לעשות הכול כדי להימנע ממחלת גבהים שנחשבת למחלה מסכנת חיים.