טיול למרוקו

טיול למרוקו ולא רק לטיול שורשים

טיול למרוקו הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לטיול שורשים, אבל הוא הרבה יותר מזה. כיום הודות להסכמי אברהם ניתן להגיע למרוקו בטיסות ישירות מישראל – מה שהופך את המדינה להרבה יותר אטרקטיבית למטייל הישראלי. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות את היעד הבא שלכם.

מה יש לעשות במרוקו?

מרוקו היא ארץ של ניגודים שמשלבת חופים מרהיבים ביופיים עם מדבריות ענק, חוויה אותנטית מסורתית עם הווה מודרני, אוכל מצוין עם היסטוריה יהודית ובעיקר – מיזוג חד פעמי של ניחוחות, צבעים, טעמים, תרבות ואווירה שאין במקומות אחרים.

המשמעות היא שכל אחד ימצא את מבוקשו במרוקו, כך שלפני שאתם מתכננים טיול למרוקו כדאי לעשות שיעורי בית ולהגדיר את ההעדפות שלכם: טיול קולינרי, טיול אורבאני, טיול מוזיקה, טיול טבע, טיול שופינג, טיול צילום ועוד.

מה יש לקחת בחשבון לפני טיול למרוקו?

לפני הזמנה של טיול למרוקו יש לזכור שלמרות הקידמה מדובר במדינה מוסלמית. לא רק שמומלץ להצטייד בלבוש צנוע (במיוחד נשים כי לבוש מערבי יכול להיחשב ככזה המעיד על כוונות מיניות) ולא לשתות אלכוהול, אלא גם להימנע מהפגנת חיבה במקומות ציבוריים ולכבד את חוקי האסלאם. למשל:לא לאכול ברחוב במהלך חודש הרמאדאן

עם זאת, כמו בכל ארץ מוסלמית אחרת גם כאן המקח והממכר הוא בגדר חובה. למעשה, במקומות רבים המוכרים ייעלבו אם לא תיכנסו איתם למשא ומתן על המחירים. מצד שני, כאן מקובל לתת טיפ כמעט לכל נותן שירות מהבל בוי במלון, מדריכי טיולים, מלצרים, מתדלקים (במידה ושכרתם רכב) ועוד. התעריף המקובל (לפחות במסעדות) הוא 15-10% מגובה החשבון

ועוד כמה מילים לגבי נשים במרוקו שזוכות למעמד מיוחד לטוב ולרע. מומלץ למשל לא לשבת לבד בבתי קפה. במקומות רבים במרוקו רק נשים שעוסקות במקצוע העתיק בעולם יושבות שם בגפן. בנוסף, אין לצלם נשים ללא הסכמתן כי זהו מעשה שנתפס כחודרני. במידה וקיבלתן אישור לצלם אישה, אנא שלמו לה עבור שירותי הדוגמנות שלה אחרת תיתפסו כגסי רוח.