טיסות לקפריסין

טיסות לקפריסין – דברים שחשוב לדעת

טיסות לקפריסין נמשכות רק כ-40 דקות, כך שאתם נמצאים במרחק נגיעה מהחופשה המושלמת. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות שטיסות לקפריסין הן אמנם קצרות, אבל החוויות שתצברו שם יהיו גדולות מהחיים. הדקו חגורות. אנחנו ממריאים לקפריסין.

איפה נוחתות ה טיסות לקפריסין?

טיסות לקפריסין מישראל נוחתות במספר יעדים באי השכן (לרנקה ופאפוס), כך שמומלץ לשים לב לנושא זה כשמזמינים נופש.

אמנם המרחק בין שתי הערים הוא רק כ-130 ק”מ, אבל אין תחבורה ציבורית שמקשרת ביניהן – מה שאומר שאם טעיתם כנראה תצטרכו לשכור רכב ולהגיע למלון בעצמכם. זה אולי לא נורא, אבל בקפריסין נוהגים בצד שמאל של הכביש (כמו באנגליה) – מה שאומר שאתם קצת בבעיה…

איפה כדאי לבלות בקפריסין?

התשובה תלויה כמובן בהעדפות שלכם, אבל גם ביעד הטיסה. במידה ואתם נוחתים בלרנקה – מומלץ לשכור רכב ולבלות בצד המזרחי של האי: איה נאפה וכפרים שונים בהרי הטרודוס כמו פאנו לפקרה.

במידה ואתם נוחתים בפאפוס – מומלץ גם כן לשכור רכב, אבל להתמקד בצד המזרחי של האי: הפארק הלאומי אקמאס, סלע אפרודיטה, קוקליה ועוד.

האטרקציות בקפריסין הן גם פונקציה של עונות השנה. בקיץ האי מושלם לחופשת בטן-גב, אבל בחורף ניתן ליהנות מחופשת סקי בהר האולימפוס. במקום יש בית ספר לסקי, 3 מסלולים לגלישה ואפילו חנות להשכרת ציוד. רק שימו לב – הפסגה היא שטח צבאי ואין להתקרב אליה

מה אוכלים בקפריסין?

קפריסין היא מדינת אי ולכן רוב המאכלים בה הם דגים ופירות ים. בנוסף, הודות לאקלים הים תיכוני ניתן למצוא בקפריסין מאכלים שכולנו מכירים (ולו בשמות שונים) כמו פיתות, שיפודים, סלטים שונים מירקות ועוד.

קפריסין ידועה אמנם הודות לגבינת החלומי שמיוצרת בה, אבל יש עוד הרבה באי השכן מלבדה. למשל, קלפטיקו (תבשיל כבש בבישול איטי) שנחשב למאכל הלאומי. האגדה המקומית טוענת שעניי האי גנבו בשר מהעשירים, ברחו לאזור ההרים ובישלו את המנה בתנורים תת-קרקעיים.

ועוד כמה דברים שכדאי לנסות בקפריסין: היין (למשל יין קומנדריה שנחשב לעתיק בעולם) והליקרים המקומיים (למשל ליקר פילפאר שמיוצר מתפוזים ומעשבי בר) וממתקים מחרובים, הפרי הלאומי שזכה פה לכינוי “הזהב השחור”.