מלונות בחו"ל

מלונות בחו”ל ומה לקחת בחשבון

אם אתם מתכננים חופשה ומתלבטים בין נופש בארץ לבין טיסה לחו”ל הגעתם למקום הנכון. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות כל מה שרציתם לדעת על מלונות בחו”ל.

מה ההבדל בין מלונות בארץ למלונות בחו”ל?

אולי תופתעו לדעת, אבל אין הרבה הבדל בין מלונות בארץ למלונות בחו”ל. הדבר היחיד שיש לשים אליו לב הוא דירוג הכוכבים של המלונות שמקובל מאוד בחו”ל (בעיקר באירופה), אבל פחות רלוונטי בארץ.

השימוש הלא-רשמי בכוכבים לצורך דירוג של מלונות בארץ (הן ע”י סוכני נסיעות, הן ע”י רשויות מקומיות והן ע”י המלונות עצמם) אפילו נאסר לשימוש עוד ב-1992 ע”י משרד התיירות.

הטענה הייתה שהדירוג הישראלי לא מבוסס על קריטריונים ברורים כמו באירופה, שם הוא נקבע ע”י ארגון גג של 39 ארגוני תיירות מ-24 מדינות וכולל 270 קריטריונים

למרות המלצות משרד התיירות ואישור משרד הכלכלה, דירוג חדש שמבוסס על 267 קריטריונים ע”פ המודל האירופי טרם נכנס לתוקף.

המתנגדים העיקריים אגב הם המלונאים שטוענים שכיום דירוג מלונות הוא עניין מיותר, זאת מכיוון שהסטנדרט שקובע הוא דירוג ע”פ חוות דעת של מבקרים.

מה צריך לקחת בחשבון שמזמינים מלונות בחו”ל?

אמנם בחו”ל יש דירוג מחייב של בתי מלון (בעיקר כוכבים, אבל יש גם דירוג באמצעות יהלומים, מילים או אותיות לטיניות), אבל הוא משתנה ממדינה למדינה ולא אחיד. המשמעות היא שתנאים מסוימים יכולים להיחשב במלון אחד כקומפורט (3 כוכבים) ובמלון שני כיוקרה (5 כוכבים).

לכן, הדרך הטובה ביותר היא להקשיב למלונאים הישראליים ולבדוק המלצות באינטרנט. כיום יש מגוון של אתרים להשוואת מחירים ותנאים של בתי מלון בחו”ל כמו בוקינג, הוטל קומביין ועוד.

בהמלצות חשוב לבדוק את ההתייחסות של הגולשים לאלמנטים שונים. למשל: היצע בארוחת הבוקר, ניקיון, חנייה, מיקום, ספא, שירותי הצלה, איכות צוות הבידור ועוד.

וכמובן שיש לשים דגש על האלמנטים שחשובים לכם ולחופשה שלכם. אם אתם מאלו לדוגמה שחייבים חדר כושר גם בנופש, שימו לב לאלמנט הזה ופחות לאלמנטים האחרים.

מקווים שעזרנו לכם עם המידע. ועכשיו לא נותר לנו אלא לאחל לכם חופשה נעימה בכל מקום שתבחרו לנכון. תיהנו!