תחבורה ציבורית באירופה

תחבורה ציבורית באירופה

אמנם אירופה היא לא מקשה אחת, אבל לרוב תייר ישראלי שמגיע ליבשת עומד משתאה (ובצדק) מול ריבוי האפשרויות בתחום תחבורה ציבורית באירופה .

רוצים לדעת אילו פתרונות בתחום התחבורה הציבורית יש באירופה? איך אפשר (אם בכלל) לעשות רוד טריפ אירופאי ולהשתמש רק בתחבורה ציבורית, מה צריך לקחת בחשבון כשעושים שימוש בתחבורה ציבורית באירופה ועוד.

אילו פתרונות בתחום התחבורה הציבורית יש באירופה?

חשוב להקדים ולומר שלא בכל מדינות אירופה יש תחבורה ציבורית אמינה. למשל, אלבניה היא אמנם חלק מהיבשת אבל התחבורה שם (כולל תחבורה ציבורית) נשארה אי שם בשנות ה-40. כמובן שזהו מקרה קיצון וברוב המדינות התחבורה הציבורית סבירה ואף יותר מכך.

לכן, לא נדיר למצוא במדינות האירופאיות המתועשות שלל פתרונות בתחום התחבורה הציבורית:רכבת תחתית (מטרו וטיוב הן אמנם מילים שונות אבל הן מתארות את אותו רעיון), אוטובוסים, חשמליות ורכבות.

לעיתים התחנות נמצאות זו לצד זו כדי להקל על הנוסעים (למשל בפראג), אבל לעיתים הן מרוחקות. ולמה זה חשוב? כי זו התשובה לשאלה הבאה שלנו

האם אפשר (ואיך) לעשות רוד טריפ אירופאי ולהשתמש רק בתחבורה ציבורית?

כן ולא. בחלק מהמדינות זה בהחלט אפשרי ויש אפילו כרטיס משולב לכל אפשרויות התחבורה הציבורית, אבל בחלק מהמדינות זה פשוט לא ייתכן. למשל, באלבניה (כן, שוב חזרנו אליה) הרכבות נוסעות במהירות של 60 קמ”ש בממוצע, כך שלא כדאי להסתמך על האופציה הזו.

המשמעות היא שיש לבדוק כל מקרה לגופו וכל מדינה בנפרד. למשל, יש לקחת בחשבון גם את המטבעות השונים ביבשת.

אמנם רבות ממדינות אירופה משתייכות לגוש האירו, אבל חלקן לא (פולין, צ’כיה, נורווגיה, בריטניה ואהובתנו אלבניה) – מה שמצריך המרת כספים במידה ורוצים לכלול ברוד טריפ יותר ממדינה אחת

מה צריך לקחת בחשבון כשעושים שימוש ב תחבורה ציבורית באירופה?

הדבר הכי חשוב לדעתנו שאותו יש לקחת בחשבון הוא אתם. ובמילים אחרות – אל תנסו להתפשר ולחסוך בכסף, זמן ומשאבים נוספים רק כדי לגלות שפספסתם חוויה שקרובה לליבכם. אנחנו ממליצים להתאים את הנסיעה אליכם ולא להיפך, כך שתיהנו מכל העולמות.

לסיכום – תחבורה ציבורית באירופה יכולה להיות אמצעי מעולה לניידות, אבל אך ורק במידה וזה משרת את המטרות שלכם. ולנו לא נותר אלא לאחל לכם נסיעה טובה.